Diös och Forenom tecknar grönt hyresavtal om vandrarhem i Östersund

Nordens ledande aktör inom tillfälligt boende och korttidsboende, Forenom, växer i Östersund. Regionen står inför flera stora etableringar och för att möta bostadsbehovet har Forenom etablerat ett nytt vandrarhem i Diös fastighet på Odenskogsvägen. Parterna har tecknat ett grönt hyresavtal och inflyttningen ägde rum i februari 2024.

Forenom är en ledande aktör inom möblerade lägenheter med stark inriktning på företagskunder. De erbjuder möblerade lägenheter såväl som rum i lägenhetshotell och vandrarhem i alla större städer i Skandinavien. Forenom har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Finland med 25 lokalkontor och över 450 medarbetare. Det nya vandrarhemmet på Odenskogsvägen blir beläget på plan två i fastigheten, och innefattar 468 kvadratmeter fördelat på 16 rum.

Vi hälsar Forenom varmt välkomna till oss på Odenskogsvägen. Det sker många stora etableringar i Östersund och vi är glada över att kunna möjliggöra en hållbar boendesituation för de som kommer hit och arbetar säger, Johan Fryksborn, affärschef, Diös Östersund.

Vi är glada över att ha tagit plats på Odenskogsvägen. Man kan säga att Forenom fungerar som ett smörjmedel både på bostads- och arbetsmarknaden genom att vi underlättar för företag att locka kompetent personal till regionen. I dagsläget har vi runt 20 möblerade lägenheter i Östersund och fyller varje månad på med fler objekt.Vi har ett fint samarbete med Diös i flera städer och ser fram emot att stärka vår närvaro i Östersund, säger, Lars Dissing, vd, Forenom.

Diös och Forenom har tecknat ett grönt hyresavtal, vilket innebär att parterna tillsammans planerar ytorna med målet att minska miljöpåverkan och energianvändning.

Johan Fryksborn, affärschef, Diös Östersund
E-post: johan.fryksborn@dios.se

Lars Dissing, vd, Forenom

E-post: lars.dissing@forenom.com