Diös och gymkedjan STC utvecklar modern träningsanläggning i Sundsvall

Nu är det klart att gymkedjan STCs lokaler på Storgatan i centrala Sundsvall kommer att totalutvecklas enligt gymkedjans nya moderna och uppgraderade  koncept. I samband med det förlänger fastighetsägaren Diös och STC hyresavtalet. De utvecklade lokalerna väntas stå klara för nyinvigning i februari 2020.

STC är Sveriges snabbast växande friskvårdsföretag med över 80 anläggningar från Ystad i söder till Åre i Norr. STC Sundsvall City är en komplett träningsanläggning mitt i stadskärnan som, förutom basutbudet innehållande styrke-, konditions- och gruppträning, även erbjuder funktionell träning, personlig träning och seniorträning. Nyligen presenterade Diös att STC etablerar en helt ny anläggning i det expansiva företagshuset Metropol, vilket blir Diös och STC:s tredje samarbete i Sundsvall.

- Det är mycket glädjande att vi dels förlänger hyresavtalet och utvecklar lokalerna med STC till att bli en av Sundsvalls modernaste träningsanläggningar mitt i city. Nu växlar vi upp vårt samarbete med STC på flera platser runt om i Sundsvalls stadskärna, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös.

- Vår anläggning på Storgatan har ett mycket bra läge mitt i stadskärnan och är en strategiskt viktig punkt för oss då den fungerar som ett nav för våra medlemmar. Denna satsning innebär att vi kan erbjuda våra kunder en ännu bättre träningsupplevelse och vi ser fram emot nyinviningen i början av februari nästa år. Vi är glada över att ha Diös som partner i flera av våra stora satsningar i Sundsvall just nu där etableringen i företagshuset Metropol är först ut säger, Andreas Forss, regionchef, STC Norrland.

Anna Dahlgren, förvaltare, Diös
E-post: anna.dahlgren@dios.se

Andreas Forss, regionchef, STC Norrland
E-post: andreas.forss@stc.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771

Citat

- Det är mycket glädjande att vi dels förlänger hyresavtalet och utvecklar lokalerna med STC till att bli en av Sundsvalls modernaste träningsanläggningar mitt i city. Nu växlar vi upp vårt samarbete med STC på flera platser runt om i Sundsvalls stadskärna.
Anna Dahlgren, förvaltare, Diös.
- Vår anläggning på Storgatan har ett mycket bra läge mitt i stadskärnan och är en strategiskt viktig punkt för oss då den fungerar som ett nav för våra medlemmar. Denna satsning innebär att vi kan erbjuda våra kunder en ännu bättre träningsupplevelse och vi ser fram emot nyinviningen i början av februari nästa år. Vi är glada över att ha Diös som partner i flera av våra stora satsningar i Sundsvall just nu där etableringen i företagshuset Metropol är först ut säger.
Andreas Forss, regionchef, STC Norrland.