Diös säljer fastighet i Sundsvall

Report this content

Diös Fastigheter AB (publ) har per den 12 augusti 2013 överlåtit fastigheten Mars 2 i Sundsvall, med adress Trädgårdsgatan 19/Köpmangatan 20-22.

Fastigheten har en uthyrbar area om 4 569 kvm. Köpare är Fastighets AB Mars 2, och tillträde sker 15 augusti 2013. Överlåtelsen sker i bolagsform till ett underliggande fastighetsvärde om 20,7 mkr.

– Vi bedömer att detta är en bra affär för Diös och vi har hittat rätt köpare som är villiga att förädla fastigheten ytterligare, säger Christer Sundin, vd på Diös.

För ytterligare information:
Christer Sundin, VD, tel. 0770-33 22 00, 010-470 95 01
Hans Axelsson, chef affärsutveckling, tel 010-470 95 04

Fakta Diös Fastigheter AB
Bolaget bildades under april 2005. Diös Fastigheter för­värvar, förädlar, förvaltar och försäljer fastigheter med god lönsamhet, på marknaden från Borlänge i söder till Luleå i norr. Bolaget äger 369 fastigheter belägna på 15 orter. Den totala uthyrningsbara ytan uppgår till cirka 1 500 000 kvm, och fastigheternas totala marknadsvärde uppgår till cirka 11,7 Mdr. Diös är indelat i sex stycken marknadsområden med MO kontor i, Falun, Gävle, Sundsvall, Östersund, Umeå, samt Luleå. Huvudkontoret ligger i Östersund. Diös aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap.