Diös säljer fastigheter i Sundsvall

Diös säljer två fastigheter i Sundsvall, som till största del innefattar lokaler för lätt industri och ett padel-center. Överenskommet fastighetsvärde uppgår till 45 miljoner kronor och köpare är Peritas. Den totala ytan omfattar cirka 6 000 kvadratmeter. Den nya ägaren tillträder 1 juli 2020.

Fastigheterna som Diös säljer ligger i Nacksta industriområde, utanför Sundsvall. Transaktionen sker i bolagsform och kommer att redovisas under tredje kvartalet 2020.

– Helt i linje med våra planer för fortsatt utveckling av centrala Sundsvall och möjligheterna till att skapa attraktiva stadskvarter, säljer vi nu två färdigutvecklade fastigheter i ett externt läge, Annie Franzon, transaktionsansvarig, Diös.

- Vi ser fram emot att tillträda dessa fastigheter och utöka vårt bestånd med kontor och lagerfastigheter, säger Petter Boström, vd, Peritas.

Annie Franzon, transaktionsansvarig, Diös.

E-post: annie.franzon@dios.se

Petter Boström, vd, Peritas
E-post: petter@peritas.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771