Diös säljer industrifastighet i Sundsvall

Diös Fastigheter AB (publ) har idag, den 1 april 2014, överlåtit industrifastigheten Rävsund 1:338 till Sundsvalls Kommuns Industrifastighetsutveckling AB, SKIFU.

Fastigheten är belägen i Kvissleby i Sundsvall och har en uthyrningsbar area om 14 200 kvm. Tillträde sker idag, den 1 april 2014 och fastigheten överlåts till köparen till ett fastighetsvärde om 7 miljoner kronor.

– SKIFU är en lämplig förvaltare och utvecklare av industrifastigheten i ett långsiktigt perspektiv, säger Christer Sundin på Diös.

För ytterligare information:

Knut Rost, vd, tel. 0770-33 22 00, 070-555 89 33
Christer Sundin, tel. 0770-33 22 00, 010-470 95 01

Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde på ca 11,8 Mdr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Visionen är att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och att aktivt bidra till samhällsutvecklingen på den egna marknaden som sträcker sig från Luleå i norr till Borlänge i söder. Huvudkontoret ligger i Östersund.

Citat

SKIFU är en lämplig förvaltare och utvecklare av industrifastigheten ur ett långsiktigt perspektiv.
Christer Sundin, Diös