Diös utökar ytor till vårdföretaget Balans Behandling i centrala Luleå

Nu är det klart att vårdföretaget Balans Behandling expanderar i centrala Luleå. Företagets bedriver familjehemsvård, behandlingshem och öppenvård i form av stödboende i egna lägenheter. De nya utökade lokalerna utvecklas av fastighetsägaren Diös till ett modernt kontor för bolagets medarbetare. Inflyttning är beräknad till februari 2020.

Sedan 2014 har Balans Behandling tagit emot uppdrag från offentlig förvaltning och är idag en stor och erfaren vårdaktör i norra Norrland. Företaget har kontor i Luleå, Skellefteå och Umeå. Verksamheten utgörs av behandlingsfamiljer, socionomer med erfarenhet från myndighetsutövande arbete, pedagoger och administratörer. Därtill finns kontrakterade psykoterapeuter, psykologer, barnpsykiatriker och jurister.

Balans Behandling har varit hyresgäst hos Diös sedan 2015. Nu tar de plats på två våningar i det, i folkmun kallat, Swedbankhuset. Verksamheten expanderar således med huvudkontor som,  familjehemsvården, också inkluderar öppenvården samt behandlingshemmen i Skellefteå och Övertorneå.

-  Att vi just nu utvecklar nya fina lokaler till Balans Behandling, som växer i Norrbotten med nytt huvudkontor här i Luleå, känns fantastiskt. De är en viktig pusselbit i fastigheten och kompletterar det övriga utbudet bra med sina vårdtjänster. Vi önskar de ett stort lycka till, säger Erik Wallström, förvaltare, Diös.

- Vi är mycket glada över att vi växer och tar plats i helt nya lokaler nästa år. Vårt läge är både attraktivt för oss som jobbar här och för våra besökare. Tillgängligheten, cityläget och våra kompisar i resten av huset är delar som vi
värdesätter högt. Nu ser vi fram emot att växa och välkomna våra besökare till helt nya lokaler, säger Robert Winneborn, vd, Balansbehandling.

Johan Lång, Affärschef, Diös
Telefon: