Diös utvecklar ett nytt bankkontor till SEB i Luleå

Report this content

I början på nästa år kommer banken SEB att välkomna medarbetare och kunder till en ny adress i centrala Luleå. Flyttlasset går till Storgatan 30, där fastighetsägaren Diös utvecklar ett modernt och trivsamt bankkontor högst upp i huset. Inflyttningen sker i början på januari och invigningen beräknas äga rum senare samma månad.

SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) är en av Sveriges största banker och en ledande nordeuropeisk finansiell koncern. Det nya kontoret kommer att ha 17 arbetsplatser. Flytten till Storgatan 30 föranleds av ett behov av lokaler med rätt förutsättningar för nya, digitala arbetssätt och trivsamma ytor för det fysiska mötet.

- Vi är mycket glada över att välkomna SEB som ny hyresgäst hos oss. Vår gemensamma målbild är att skapa ett attraktivt kontor där modern teknik och lokalens utformning främjar det digitala erbjudandet, och där de fysiska besöken förhöjs av en modern kontorsmiljö. Från kontoret kommer de att ha härlig utsikt över både gågatan och vattnet. Det här kommer att bli en arbetsplats med optimala förutsättningar för både arbete och trivsel, säger Åsa Johansson, kommersiell förvaltare, Diös Luleå.

- Det är med stor glädje och förväntan vi planerar för vårt nya kontor. Vi behöver göra förflyttningar i rätt riktning för att på bästa möjliga sätt kunna möta våra kunders behov idag och i morgon. Ytan är skräddarsydd så att vi ska kunna träffa våra kunder på bästa sätt både digitalt och fysiskt säger Jörgen Eriksson, kontorschef SEB.

Diös och SEB har tecknat ett grönt hyresavtal, vilket innebär att parterna tillsammans planerar ytorna med målet att minska miljöpåverkan och energianvändning.

För ytterligare information kontakta gärna:
Åsa Johansson, kommersiell förvaltare, Diös Luleå
E-post: asa.johansson@dios.se

Jörgen Eriksson, kontorschef, SEB

E-post: jorgen.eriksson@seb.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 30 mdkr, ett bestånd om 327 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 544 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771