Diös utvecklar för globalt försäkringsbolag i Luleå

Ett av Nordens största försäkringsbolag, Gjensidige Försäkring, väljer fastighetsägaren Diös lokaler på Varvsgatan för sin expansion i centrala Luleå. Med målbilden att skapa ett modernt och identitetsstärkande kontor påbörjar Diös utvecklingen av ytorna i början på september. Inflyttning beräknas ske 1 december.

Norska Gjensidige Försäkring har ca 3700 medarbetare i sex länder och är noterat på Oslobörsen. Bolaget erbjuder sakförsäkringar i Sverige, Norge, Danmark och Baltikum. 2007 etablerades företaget i Sverige och idag finns de, förutom i Luleå, även i Stockholm och Malmö. Nu utökar de sina ytor i Luleå för att kunna fortsätta utveckla sin verksamhet i norra Sverige.

Vi är mycket glada över att få utveckla Gjensidige Försäkrings nya kontor på Varvsgatan. Vi märker att efterfrågan på attraktiva och varumärkesbärande kontor där medarbetare vill vara är fortsatt stark, och det är precis det vi vill uppnå i utvecklingen av Gjensidige Försäkrings nya lokaler. Nu ser vi fram emot att få lämna över nyckeln i början på december, säger Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.

För oss är platsen för kontoret minst lika viktigt som ytorna i sig. På Varvsgatan får vi ett kontor som uppfyller våra behov och är extra nöjd med den lyhördhet vi hittills har fått från Diös. Vi är glada över samarbetet med Diös och ser fram emot fortsatt gott samarbete framöver, säger Jonas Andersson, skyddsombud, Gjensidige Försäkring.

Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.
E-post: asa.johansson@dios.se

Jonas Andersson, skyddsombud, Gjensidige Försäkring.
E-post: jonas.andersson@gjensidige.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 26,1 mdkr, ett bestånd om 334 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 463 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771