Diös utvecklar för Le Croissant i centrala Östersund

Franskinspirerade café- och bistrokedjan Le Croissant etablerar sig i Östersund och tar plats i Kärnan med egen entré från Kyrkgatan och fönster ut mot Hamngatan. Utveckling av lokalen pågår och öppning sker i december.

Le Croissants nya lokalen i Krnan i centrala stersund

Le Croissant är ett café och bistro i sann fransk anda med en blandning av bakverk, mat och dryck som tar gästen raka vägen till ner till kontinenten. Nu utvecklar Diös den nya lokalen i Kärnan till en inbjudande mötesplats om drygt 200 kvm med fokus på god fika, frukost och lunch i fransk stil. Parterna har skrivit ett grönt hyresavtal som innebär ett gemensamt åtagande om hållbart agerande.

Med sin franska profil och härliga atmosfär kompletterar Le Croissant det befintliga caféutbudet i Östersund på ett mycket bra sätt. Lokalen har det perfekta läget för hyresgästen och den egna entrén från Kyrkgatan gör det enkelt för gäster att även tidig morgon kunna avnjuta en god kaffe eller frukost på vägen till jobbet, säger Crister Jaarnek, uthyrare, Diös.

Vi har länge letat efter en möjlighet till etablering i Östersund och när den här lokalen dök upp fattade vi snabbt tycke för läget. Vi är glada över samarbetet med Diös och kommer nu bygga ett café i världsklass, säger David Mirzajani, vd, Le Croissant.

Crister Jaarnek, uthyrare, Diös Östersund
E-post:
crister.jaarnek@dios.se

David Mirzajani, vd, Le Croissant
E-post: david@lecroissant.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 354 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 599 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771