Diös utvecklar lokal för Jeansbolaget i galleria Smedjan i Luleå

Report this content

Det är nu klart att Jeansbolaget flyttar in på våning 3 i galleria Smedjan i centrala Luleå. Diös utvecklar just nu lokalen och öppning beräknas till den 1 september.

Jeansbolaget är en kedja med 23 konfektionsbutiker som finns i hela Sverige. De har funnits sedan 2016 och erbjuder denim och mode från välkända varumärken.

- Det känns jätteroligt att kunna erbjuda Jeansbolaget lokaler i Smedjan. Det blir ett bra komplement till det befintliga utbudet i gallerian. Vi utvecklar ständigt våra gallerior för att skapa fler anledningar till att människor vill röra sig i stadskärnan. Nu ser vi fram emot öppning i höst, säger Åsa Johansson, centrumledare Luleå, Diös.

- Vi har haft en bra dialog med Diös under en tid och nu är vi i mål! Det känns fantastiskt att vi startar eget och att Luleå får en riktig jeansbutik med välkända varumärken. Till hösten välkomnar vi alla, nya och gamla kunder, att vara med oss på denna resa, säger Dennis Wallenberg, samarbetspartner, Jeansbolaget.

För mer information om Jeansbolaget: https://www.jeansbolaget.se

Åsa Johansson, centrumledare, Diös Luleå
E-post: asa.johansson@dios.se