Diös utvecklar lokal till American Take Away – nytt koncept i centrala Falun

I början av februari kommer Ferry Laszlos American Take Away tillbaka till centrala Falun. Restaurangen etableras utanför Falan galleria och fastighetsägaren Diös utvecklar just nu lokalen till det nya konceptet.

American Take Away’s nya etablering i Falun blir ett koncept som enbart erbjuder avhämtning av mat. Restaurangen öppnar i anslutning till Falan galleria nära Fiskartorget, där det också finns goda parkeringsmöjligheter.

- Det känns riktigt bra att kunna erbjuda en fantastisk entreprenör som Ferry att etablera sig i centrala Falun igen. Det är viktigt med nya koncept som utvecklar utbudet och bidrar till att göra stadskärnan ännu mer attraktiv. Nu ser vi fram emot öppning i början av februari, säger Tobias Norestrand, uthyrare, Diös Falun.

- Det är såklart väldigt roligt att vara tillbaka i Falun och på nytt etablera oss i centrum. Det händer mycket här nu, med fler drivna parter som jobbar för att utveckla centrum. Vårt koncept med American Take Away känns klockrent och det kommer bli en jättekul resa framöver, säger Ferry Laszlo, ägare, American Take Away.

För ytterligare information kontakta gärna:
Tobias Norestrand, uthyrare, Diös Falun
E-post: tobias.norestrand@dios.se

Ferry Laszlo, ägare, American Take Away Falun
E-psot: ferrylaszlo55@gmail.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett marknadsvärde om cirka 21,9 mdkr, ett bestånd om 331 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 473 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00 | info@dios.se, www.dios.se l Org.nr: 556501-1771