Diös utvecklar lokaler till nya hyresgästen RealSprint i Umeå

Under senare delen av våren flyttar expansiva digitala innovationsbyrån RealSprint in i nya lokaler på Döbelnsgatan i centrala Umeå. De nya lokalerna utvecklas just nu av fastighetsägaren Diös och ger möjlighet till utökning med fler personer och bättre tillgänglighet för kunder. Datum för inflyttning beräknas till den 15 maj.

RealSprint är en digital innovationsbyrå som arbetar med allt från strategitjänster och design till avancerad systemutveckling. De har kontor i Stockholm och Sundsvall samt huvudkontor i Umeå. De har uppdrag för både små och riktigt stora företag, nationellt och internationellt. RealSprint är i en expansiv fas och söker just nu nya medarbetare.

- Vi ser mycket fram emot att få hälsa RealSprint välkommen till nya lokaler i mitten av maj. Att skapa möjligheter för våra hyresgäster att kunna växa och etablera sig i rätt lokaler är precis det vi menar med smart stadsutveckling i ett växande Umeå. Nu utvecklar vi RealSprints nya kontor till att bli en modern mötesplats med möjlighet till att bli fler medarbetare, säger Sara Bergh, uthyrare, Diös Umeå.

- De nya lokalerna kommer att passa oss perfekt. Vi är under en expansiv fas och det nya kontoret blir en attraktiv plats för våra kunder och medarbetare. Vi söker också för tillfället fler personer till teamet och hoppas kunna fylla de platserna snart, säger Niclas Åström, vd, RealSprint.

Sara Bergh, uthyrare, Diös Umeå.
E-post: sara.bergh@dios.se

Niclas Åström, vd, RealSprint