Diös utvecklar lokaler till Riksbyggen i expansiva området Norra Kajen i Sundsvall

Den 1 mars flyttar Riksbyggen in i nya lokaler på Heffnersvägen, vid Norra Kajen i Sundsvall. Fastighetsägaren Diös uppgraderar just nu lokalerna till modern kontorsmiljö. Uthyrningen till Riksbyggen är del av Diös plan att utveckla sina fastigheter i området Norra Kajen.

Läget vid Norra Brofästet är unikt med goda kommunikationer runt husknuten. Sundsvalls kommun satsar också stort på denna stadsdel med bostäder och förädling av strandpromenaden. I början av nästa år öppnar även Sportsgym en ny stor anläggning i en närliggande Diöslokal, vilket bidrar till områdets attraktivitet.

- Det känns jättekul att Riksbyggen flyttar in i en av våra fastigheter i utvecklingskvarteret Norra Kajen. Det blir ett modernt kontor med attraktiv mötesmiljö och ligger helt i linje med vår strategi kring stadsutveckling. Läget i Norra Kajen är speciellt med bland annat närheten till centrum och bra förbindelser med bussar. Nu ser vi fram emot att hälsa Riksbyggen välkommen i början av mars, säger Sofie Stark, affärschef, Diös Sundsvall.

- Vi flyttar till en fin lokal i ett spännande och expansivt område. Lokalerna lever också upp till våra krav på tillgänglighet för våra besökare med bra parkeringsmöjligheter. Det nya kontoret ger oss möjlighet att samla våra medarbetare på samma plats. Tidigare har vi suttit utspridda på flera mindre kontor, säger Patrik Sjödin, marknadsområdeschef, Riksbyggen Västernorrland.

Riksbyggen är en av Sveriges största fastighetsförvaltare och är verksamma på cirka 400 orter runt om i landet. Sammanlagt förvaltar Riksbyggen cirka 176 000 bostadsrätter och 100 000 hyresrätter samt offentliga och kommersiella lokaler. I Sundsvall är fördelningen 50/50 mellan bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare.

Sofie Stark, affärschef, Diös Sundsvall
E-post: sofie.stark@dios.se

Patrik Sjödin, marknadsområdeschef, Riksbyggen Västernorrland
E-post: patrik.sjodin@riksbyggen.se