Diös utvecklar modernt kontor till fackförbundet Vision i Centrala Sundsvall

Nu är det klart att fackförbundet Vision etablerar sig i Diös lokaler på Nya Hamngatan i centrala Sundsvall. Med start i maj kommer lokalerna att utvecklas till ett modernt kontor med flexibla arbetsplatser och ytor för möten. Inflyttning beräknas i början av september.

Vision är en facklig organisation där medlemmarna leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Visions 199 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken. - Vision har under en längre tid jobbat med att skapa en mer attraktiv arbetsplats till sina medarbetare på samtliga kontor runt om i Sverige, och nu fortsätter vårt arbete på den nya adressen i Sundsvall.
Det känns jättebra att vi äntligen har hittat en lokal som uppfyller våra behov. Diös har gjort det möjligt för oss att kunna fortsätta utvecklas och jobba mot vårt mål om att skapa en mer attraktiv arbetsplats till våra medarbetare. Både läget och tillgängligheten är toppen, men framförallt att kunna erbjuda våra medarbetare ett nytt modernt kontor som är anpassad till framtidens arbetsliv, säger Robert Sjöström, verksamhetschef, Vision center i Sundsvall.

-Vi är jätteglada över att hälsa Vision varmt välkomna som ny hyresgäst till oss. Det känns riktigt roligt att få ge Vision en nystart i nya moderna lokaler med ett centralt och havsnära läge. I vår populära fastighet på Nya Hamngatan blir Vision ett starkt tillskott i området säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall

För ytterligare information kontakta gärna:
Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall
E-post:
anna.dahlgren@dios.se

Robert Sjöström, verksamhetschef, Vision center Sundsvall
E-post:
robert.sjostrom@vision.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771