Diös utvecklar nya lokaler till digitalbyrån Avantime i Luleå

I månadsskiftet maj/juni kommer helt nya lokaler stå färdiga för digitalbyrån Avantime Group på Varvsgatan i centrala Luleå. Fastighetsägaren Diös färdigställer nu det nya kontoret med modern design, öppna mötesplatser och utsikt över vattnet.

Avantime Group grundades 2003 och är en fullservice digitalbyrå som hjälper företag och organisationer med marknadsföring, webbutveckling, affärsutveckling, design och strategiska IT-lösningar. I Luleå arbetar idag sex medarbetare inom framförallt systemutveckling. Förutom Luleå finns företaget i Stockholm och Örebro.

–Vi har utvecklat Avantimes nya kontor efter deras önskemål om att skapa en modern miljö som ger verksamheten rätt förutsättningar att utvecklas. Jag är övertygad om att det nya, tillgängliga och iögonfallande läget efter Luleås strandväg kommer passa dem utmärkt, säger Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.

Avantime Group är sedan tidigare hyresgäst hos Diös på Köpmangatan i Luleå. Beslutet att flytta till Varvsgatan föranleds av ett behov av mer centrala och verksamhetsanpassade lokaler.

– Vi är väldigt glada över att Diös med stor lyhördhet hjälpt oss ta fram en specialanpassad helhetslösning som verkligen andas Avantime. Med fantastisk utsikt över Södra Hamn och gott om yta för socialt och kreativt utbyte kommer detta bli ett perfekt nav för vår verksamhet i Luleå säger Jörgen Överhem, Konsultchef inom teknik, Avantime.

Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.
E-post: asa.johansson@dios.se

Jörgen Överhem, Konsultchef inom teknik, Avantime.
E-post: jorgen.overhem@avantime.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,8 mdkr, ett bestånd om 335 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 480 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771