Diös utvecklar nya lokaler till ögonkliniken Optalmica i Gävle

Optalmica etablerar sig i Gävle och flyttar in i Läkarhuset på Staketgatan i hjärtat av staden. Fastighetsägaren Diös påbörjar utvecklingen av lokalen omgående till att bli en modern och tillgänglig klinik. Öppning är beräknad till januari 2023.

Optalmica gonklinik flyttar in i Lkarhuset i centrala Gvle

Expansiva Optalmica driver ögonkliniker i Eskilstuna, Enköping, Västerås och inom kort i Stockholm, och behandlar allt ifrån närsynthet och torra ögon till gråstarr och ögonlocksproblematik. På den nya ögonkliniken i centrala Gävle kommer Optalmica utföra operationer för patienter med gråstarr. Diös och Optalmica har tecknat ett grönt hyresavtal vilket innebär ett ömsesidigt åtagande om hållbart agerande.

Vi är väldigt glada att få välkomna Optalmica till Gävle och till en adress som kommer passa dem perfekt med hög tillgänglighet. De blir också ett mycket bra komplement till övriga vårdverksamheter i huset, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

– För oss är det viktigt att våra lokaler är trivsamma, moderna och trygga för både medarbetare och patienter. Vi är supernöjda med samarbetet med Diös och ser fram emot att öppna i januari, säger Malin Westerberg, vd, Optalmica.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle
E-post: daniel.westblom@dios.se

Malin Westerberg, vd, Optalmica Ögonkliniker

E-post: malin.westerberg@optalmica.se