Diös utvecklar nya lokaler till revisions- och konsultföretaget Ernst & Young

Report this content

Ernst & Young flyttar in i helt nya lokaler på Prästgatan 48 i centrala Östersund. Fastighetsägaren Diös färdigställer just nu deras nya lokaler för inflyttning under april 2019. Lokalerna utvecklas till att bli kontorsmiljö med hög standard och modernt öppet kontorslandskap.

Ernst & Young är ett brittiskt-amerikanskt multinationellt revisions- och konsultföretag vars affärsidé är att kvalitetssäkra finansiell information och erbjuda tjänster inom bland annat revision, skatterådgivning, affärsrådgivning och redovisning. Nu väljer företaget att storsatsa i Östersund och flytta till nya totalutvecklade lokaler i centrum.

- Vi är mycket glada över det fortsatta förtroendet vi får av Ernst & Young och ser fram emot att fortsätta utveckla centrala Östersund med spännande innehåll och etableringar under 2019. Den lokalen de flyttar in i kommer passa verksamheten direkt, säger Henrik Sjöstrand, uthyrare Diös.

-Vi på EY har vuxit ur vår gamla lokal och ser nu fram emot att fortsätta utveckla vår verksamhet i helt nyutvecklade och flexibla lokaler. Tack vare ett nära och bra samarbete med Diös har vi kunnat anpassa kontoret till att uppfylla våra behov. Vi ser nu fram emot att välkomna alla våra nya och gamla kunder till vår kommande adress på gågatan, säger Helena Huss, kontorschef, Ernst & Young.

Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös
E-post: henrik.sjostrand@dios.se