Diös välkomnar Oxio som ny hyresgäst i Umeå

Fastighetsägaren Diös utvecklar ett smart och ändamålsenligt kontor till konsult- och techbolaget Oxio på Västra Norrlandsgatan i centrala Umeå. Kontoret, som blir ca 850 kvadratmeter stort, är beläget högst upp i byggnaden och anpassas i en kombination av återbruk och nytt för att stötta och utveckla Oxios verksamhet och arbetssätt. Inflyttning beräknas ske i november.

Oxio – tidigare Teknikhuset – är ett bolag med inriktning på webb- och systemlösningar, digital arbetsplats och verksamhetsstöd. Bolaget grundades i Umeå för 25 år sedan och har sedan dess haft sitt säte på Teg. Nyligen skalade Oxio upp genom att utveckla sitt erbjudande och ta klivet ut på en internationell marknad. I takt med att bolaget vuxit har behovet av större och mer verksamhetsanpassade lokaler ökat.

- Med Umeå som självklar bas är vår ambition att fortsätta plocka marknadsandelar både nationellt och internationellt. Att vi nu kan bocka av ett smart och varumärkesbärande kontor är ett viktigt och roligt delmål. På Västra Norrlandsgatan kommer vi att få helt rätt förutsättningar att stärka vårt team, arbetsgivarvarumärke och såklart vidareutveckla vårt erbjudande. Det är med glädje och förväntan vi ser fram emot inflyttningen i november, säger Susanne Österström Dahlqvist, vd, Oxio.

– Vi är oerhört glada över att välkomna Oxio till oss. Bolaget sätter Umeå på kartan genom att ta taktpinnen och vara en drivkraft i sin bransch. Deras blivande kontor är centralt beläget högst upp i huset med ett fantastiskt ljusinsläpp. I utvecklingen av deras nya kontor tar vi tillvara det som går av befintlig inredning och teknik och kombinerar det med nytt för att skapa en unik och varumärkesstärkande knutpunkt för bolagets medarbetare och konsulter, säger Maria Kolterud, kommersiell förvaltare, Diös Umeå.

Diös och Oxio har tecknat ett grönt hyresavtal, vilket innebär att parterna tillsammans planerar ytorna med målet att minska miljöpåverkan och energianvändning.

Maria Kolterud, kommersiell förvaltare, Diös Umeå
E-post: maria.kolterud@dios.se

Susanne Österström Dahlqvist, vd, Oxio

E-post: susanne.dahlqvist@oxio.se