Diös välkomnar Rexel till Gävle Brovägen

Report this content

Nu är det klart att elgrossisten Rexel tar plats i fastighetsägaren Diös nyproduktion på Gävle Brovägen. Lokalen, som är ca 575 kvadratmeter stor, är tillgängligt belägen i markplan och kommer att inrymma yta för både kontor och partihandel. Inflyttning beräknas ske i november.

Rexel är världens ledande elgrossist med ett brett utbud av elartiklar för industriellt och kommersiellt bruk, samt hemanvändning. Med butiker över hela Sverige är kundnärhet och lokal närvaro ledord i bolagets erbjudande – och även två viktiga faktorer till att de nu väljer att lokalisera sin verksamhet på Gävle Brovägen.

- Vi vill att våra kunder ska känna att vi alltid är nära till hands och därför blev detta en väldigt bra lösning för oss. Gävle Brovägen är en strategisk utgångspunkt av flera anledningar – närheten till centrum och av- och påfarten till E4:an i kombination med exponeringsläget och de helt nya lokalerna skapar en svårslagen tillgänglighet och attraktivitet. Vi ser mycket fram emot att flytta in i november, säger Carin Thuresson, etableringsansvarig, Rexel.

- Det känns väldigt roligt att välkomna Rexel till Gävle Brovägen. De blir en naturlig pusselbit i hyresgästmixen där det dynamiska utbudet av företag kompletterar och driver flöden till varandra. I och med att ytan är sprillans ny har vi kunnat anpassa lokalens utformning på ett sätt som främjar Rexels behov och arbetssätt, säger Jennie Järverud, affärschef, Diös Gävle.

Diös och Rexel har tecknat ett grönt hyresavtal, vilket innebär att parterna tillsammans planerar ytorna med målet att minska miljöpåverkan och energianvändning.

För ytterligare information kontakta gärna:

Jennie Järverud, affärschef, Diös Gävle
E-post: jennie.jarverud@dios.se

Carin Thuresson, etableringsansvarig, Rexel
E-post: carin.thuresson@rexel.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 30 mdkr, ett bestånd om 327 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 544 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771