Drottning Blankas Gymnasieskola växer i Diös lokaler i Sundsvall

Report this content

Nu är det klart att Drottning Blankas Gymnasieskola växer i fastighetsägaren Diös lokaler i centrala Sundsvall. Ett behov av samlokalisering och ett ökat intresse för gymnasieskolans program ligger bakom flytten till nya, större lokaler på Trädgårdsgatan. Diös utvecklar ytorna till en modern skolmiljö inför inflyttning som beräknas ske i augusti 2023.

Drottning Blankas Gymnasieskola är en del av Academedia som är norra Europas största utbildningsföretag. Gymnasieskolan finns centralt placerade på 24 olika orter runt om i Sverige. I Sundsvall erbjuds utbildning inom ekonomi, frisör, hår- och makeupstylist och kriminologi. I skolans direkta närhet finns Sundsvalls resecentrum, Sundsvalls busstation och den absoluta stadskärnan.

Drottning Blankas Gymnasieskola har en mycket strategisk placering i stan och vi är glada över att kunna erbjuda dem möjligheten att fortsätta utvecklas på Trädgårdsgatan. Med skolans värdegrund och behov som utgångspunkt utvecklar vi den blivande lärmiljön till en inspirerande plats för både elever och lärare, säger Jenny Svensson, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall.

– Jag ser verkligen fram emot detta nya kapitel för vår skola som kommer att innebära ett lyft för både elever och medarbetare. Nu får vi toppmoderna skollokaler med plats att ta emot fler elever till både befintliga och nya utbildningar, säger Helen Lövgren, rektor, Drottning Blanka i Sundsvall

För ytterligare information kontakta gärna:

Jenny Svensson, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: jenny.svensson@dios.se

Helen Lövgren, rektor, Drottning Blankas Gymnasieskola i Sundsvall
E-post: helen.lovgren@dbgy.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 361 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 622 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771