Enströms Blommor satsar i centrala Luleå -utökar sina ytor

Diös befintliga hyresgäst Enströms Blommor utökar nu sina ytor och tar plats i nya lokaler på Storgatan i Luleå. I samverkan med fastighetsägaren Diös utvecklas och utökas nu lokalerna och får nya till att bland annat bli  större butiksytor med bättre logistikmöjligheter. Planerad öppning sker 1 maj.

Enströms Blommor har i närmare 90 år levererat blommor till luleåborna och verksamheten har under alla dessa år drivits av en och samma släkt. År 1936 flyttade verksamheten in i nuvarande lokaler på Storgatan och där har de huserats sedan dess. Nu väljer Enströms Blommor att satsa och utökar sin verksamhet med 101 kvm, som finns vägg i vägg med deras befintliga lokaler. och blir ett viktigt komplement till den nuvarande butiken.

- Det är roligt att vi kan erbjuda våra hyresgäster möjlighet att växa i sina befintliga lägen.
Denna utökning bidrar till en positiv utveckling av Storgatan och Luleås stadskärna säger Johan Lång, affärschef, Diös Luleå.

De nya ytorna innebär att blomsterbutiken kan fortsätta att utvecklas och driva sin verksamhet framåt.

- Vi är glada över det goda samarbetet med Diös som gör det möjligt för oss att utveckla vår verksamhet vidare. Med större lokaler kan vi bättre möta våra kunders efterfrågan och erbjuda bättre logistik i butik vid försäljningstoppar. Vi ser nu framemot att kunna erbjuda luleåborna en ännu bättre butik och service säger Maria Karlsson, ägare, Enströms blommor.

Johan Lång, affärschef, Diös Luleå
E-post: johan.lang@dios.se

Maria Karlsson, ägare, Enströms Blommor.
E-post: blommor@enstromslulea.se