Fackförbundet Unionen flyttar till nyutvecklade lokaler i företagshuset Metropol i centrala Sundsvall

Nu flyttar fackförbundet Unionen in i toppmoderna lokaler i det expansiva företagshuset Metropol i centrala Sundsvall. Lokalerna har utvecklats under vintern till att bli moderna och anpassade efter Unionens verksamhet. Inflytt sker per omgående.

Unionen är Sveriges största fackförbund och arbetar med att organisera privatanställda tjänstemän. De har 675 000 medlemmar, varav mer än 31 000 förtroendevalda på över 65 000 arbetsplatser. Unionen finns i allt från stora internationella koncerner till små familjeföretag, organisationer och föreningar. I Sundsvall finns regionkontoret för Unionen Mellannorrland. Regionen har drygt 22 000 medlemmar utspridda från kust till fjäll med Västernorrland, Jämtland och en bit av Härjedalen.

-Det är jättekul att vi kan presentera en ny inspirerande hyresgäst till företagshuset Metropol och den gemenskap som finns här. Vi har under det senaste året utvecklat fastigheten och lockat många viktiga aktörer till platsen som är en viktig pusselbit för vår utveckling av Sundsvall. Nu är vi mycket glada över att hälsa Unionen varmt välkomna och ser fram emot de möjligheter som det kommer att skapa, säger Jenny Svensson, förvaltare, Diös.

-Vi ser fram emot att flytta till mer ändamålsenliga lokaler. Metropols stora möjligheter med mötesrum, gemenskap och föreläsningssal är tilltalande, och vi hoppas kunna hålla flera av våra aktiviteter till medlemmar och förtroendevalda där, säger Patrik Åsell, regionchef, Unionen.

Jenny Svensson, förvaltare, Diös
E-post: jenny.svensson@dios.se