Gamingcentret Gibb1 öppnar i centrala Sundsvall

Report this content

Snart öppnar en urban mötesplats för spelentusiaster i Stenstan. Sundsvallsbaserade Gibb1 etablerar ett drygt 230 kvadratmeter stort gamingcenter i fastighetsägaren Diös lokaler på Thulegatan. Lokalen inreds med toppmodern utrustning i form av ett tjugotal datorplatser, en tvspels-del och ett VIP-hörn för att kombinera det bästa av spelvärlden med en levande och social atmosfär. Invigning beräknas ske i december.

Bild: Holger Hjältman och Elias Slagbrand, Gibb1, tillsammans med Susanna Johansson, uthyrare, Diös.

Bakom Gibb1 står entreprenörerna Elias Slagbrand och Holger Hjältman. De öppnade sitt första gamingcenter i Birsta City i somras och satsar nu vidare i Stenstan. Den nya adressen blir Thulegatan, där de får två entréer till sin lokal – en från Sjögatan och en från Thulegatan. Diös och Gibb1 har tecknat ett Pop up-hyresavtal, med ambitionen att gamingcentret ska bli ett permanent inslag i stadsbilden.

Det känns roligt att välkomna Gibb1 till Stenstan av flera anledningar: dels möjliggör vi för unga, lokala entreprenörer att vidareutveckla sitt koncept, och dels skapas det en ny mötesplats som framför allt attraherar en yngre målgrupp. Med Slappy Curb tvärs över gatan, NORMAL’s öppning i vår och Gibb1’s gamingcenter formar vi ett ungdomligt och dynamiskt kvarter, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös.

Det finns en stark gemenskap i E-sportscommunityt och syftet med vårt gamingcenter är att främja det genom högklassiga spelupplevelser i en social miljö. I vår nya lokal i stan får vi lite större yta och egen entré, vilket gör att vi kommer att kunna erbjuda längre öppettider och fler roliga event. Vi är glada över samarbetet med Diös och ser fram emot öppning i december, säger Elias Slagbrand och Holger Hjältman, grundare, Gibb1.

För ytterligare information kontakta gärna:
Susanna Johansson, uthyrare, Diös
E-post: susanna.johansson@dios.se

Elias Slagbrand, grundare, Gibb1
E-post: elias@gibb1.se

Holger Hjältman, grundare, Gibb1
E-post: holger@gibb1.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 359 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 621 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771