Gävle får sitt första Escape Room – öppnar hos Diös på Staketgatan

Report this content

Fastighetsägaren Diös och Fox in a Box omvandlar en ca 700 kvadratmeter stor lokal på Staketgatan till stans första escape room – ett koncept som går ut på att ta sig igenom olika rum genom att lösa en variation av gåtor och utmaningar. Utvecklingen av lokalen har inletts och invigningen beräknas äga rum i september.

Bakom nystartade Fox in a Box står entreprenörsparet Jonas Johannesson och Terese Nykvist. Med övertygelsen att escape rooms är lika mycket ett hantverk som en aktivitet har de i utvecklingen av lokalen på Staketgatan tagit hjälp av hantverkare som byggt liknande koncept över hela världen. Genom att etablera verksamheten i en markplanslokal vill Jonas och Terese skapa en tillgänglig upplevelse för alla. Utöver escape rooms har paret även med i planerna att inreda konferensrum, rum för bräd-/sällskapsspel samt en enklare caféverksamhet.

- När det gäller valet av lokal och läge letade vi efter en central och rymlig lokal som både passar för oss att starta vår verksamhet i, men också för att så småningom kunna växa och utvecklas i. Att det var stora, öppna ytor gjorde det enklare för oss att kunna visualisera och skissa fram ritningar för att bygga våra rum precis som vi vill ha dem. Det finns ingen liknande typ av verksamhet i Gävle sedan tidigare så vi tror och hoppas att det kommer finnas ett stort intresse att besöka oss. Vi har tagit hjälp av dom bästa i branschen för att besökarna verkligen ska få den där ”wow-känslan” när de kliver in i våra rum, säger Jonas Johannesson och Terese Nykvist.

– Det är med stor glädje vi välkomnar Fox in a Box till oss på Staketgatan. Jonas och Terese har en riktigt häftig vision för lokalen som erbjuder helt rätt förutsättningar för den här typen av koncept. Det känns fint att förgylla stadskärnan med ett inslag som vi vet lockar en bred målgrupp. Nu ser vi mycket fram emot att lämna över nyckeln i början på september, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

För ytterligare information kontakta gärna:

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle
E-post: daniel.westblom@dios.se

Terese Nykvist, Fox in a Box Gävle

E-post: terese.nykvist@foxinaboxgefle.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 353 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 576 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771