Här skapar Diös nya bostäder i centrala Sundsvall

Sundsvall växer och efterfrågan på moderna bostäder ökar. Därför konverterar nu Diös tidigare kontors- och butiksytor till tretton nya lägenheter mitt på Storgatan i centrala Sundsvall. Det nya kvarteret kommer att heta till Läget, döpt efter den tidigare centrala handelsplatsen som fanns i Stenstan kring 80-talet. De nya lägenheterna kommer vara cirka 30 kvadratmeter stora och ha närhet till stadsliv, shopping, restauranger och barer, kommunikation, livsmedelsbutiker och mycket mer. Inflytt beräknas ske etappvis mellan april och juli i år.

Visionsbild. Fotograf: Henrik Bodin för Diös.

Tretton nya moderna hyreslägenheter ska nu fyllas med hyresgäster som vill bo centralt med närhet till allt i centrala Sundsvall. Fastighetsägaren Diös arbetar aktivt med stadsutveckling och ett av målen är att göra Sundsvalls stadskärna än mer attraktiv genom att fler människor bor, jobbar, shoppar, äter och umgås i stadskärnan. I husets bottenplan finns kaféer, gym och butiker.

- Fler moderna bostäder till Stenstan är en viktig del i Sundsvalls fortsatta stadsutveckling och konverteringen av tidigare kontorsytor går i linje med den forskning som finns om städers utveckling generellt. Vi är laddade att få erbjuda 13 lyckligt lottade personer ett riktigt bra boende i stan, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Sundsvall.

- Det här känns jättespännande och vi ser mycket fram emot att starta uthyrningarna omgående. De personer som är intresserade av ett bekvämt boende på bästa adress i centrala Sundsvall ska besöka vår hemsida www.dios.se och göra en intresseanmälan redan idag. Vi tror att intresset kommer vara stort, säger Helen Osseén, bostadsuthyrare, Diös.

För ytterligare information kontakta gärna:
Anna Dahlgren, förvaltare, Diös
E-post:
anna.dahlgren@dios.se

Helen Osseén, bostadsuthyrare, Diös
E-post:
helen.osseen@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771

Citat

- Fler moderna bostäder till Stenstan är en viktig del i Sundsvalls fortsatta stadsutveckling och konverteringen av tidigare kontorsytor går i linje med den forskning som finns om städers utveckling generellt. Vi är laddade att få erbjuda 13 lyckligt lottade personer ett riktigt bra boende i stan.
Anna Dahlgren, förvaltare, Sundsvall.