HusmanHagberg blir ny hyresgäst till Diös i centrala Skellefteå

Nu är det klart att mäklarfirman HusmanHagberg blir ny hyresgäst till fastighetsägaren Diös på Nygatan i centrala Skellefteå. Diös utvecklar lokalerna till att bli en attraktiv mötesplats och en tillgänglig kontorsmiljö mitt i city. HusmanHagberg tar plats i de nya lokalerna i mitten av augusti.

HusmanHagberg sedan starten 1997 etablerat över 100 kontor i både Sverige och Spanien och räknas idag som en av landets största fastightsmäklarkedjor. I det nya kontoret på gågatan mitt i Skellefteå kommer mäklaren Emelie Edergard hjälpa Skelleftebor som går i köp- eller säljtankar.

– Det känns riktigt bra att erbjuda HusmanHagberg moderna lokaler på ett vasst läge mitt i Skellefteå. Tillsammans har vi skapat en attraktiv och inbjudande miljö där vi är övertygade om att Emelie och hennes kunder kommer att trivas, säger Theresa Gustafsson, uthyrare, Diös.

– Mina kunder kommer till mig för att göra en av sina mest betydelsefulla affärer i livet och då vill jag att de ska besöka mig i en avslappnad och förtroendeingivande miljö, därför lägger jag stor vikt vid både läge och lokal. Att köpa eller sälja är ett stort beslut - då ska vägen till mäklaren vara enkel, säger Emelie Edergard, Reg. mäklare och franchisetagare, HusmanHagberg.

För ytterligare information kontakta gärna:

Theresa Gustafsson, uthyrare, Diös
E-post: Theresa.gustafsson@dios.se

Emelie Edergard, franchisetagare och fastighetsmäklare, HusmanHagberg
E-post: emelie.edergard@husmanhagberg.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771