IT- och supportföretaget Alina Service är ny hyresgäst till Diös i centrala Östersund

IT- och supportföretaget Alina Service har nyligen etablerat sig i Diös lokaler i det redan starka IT-kvarter kring Storgatan/Biblioteksgatan i centrala Östersund. Alina Service flyttade in i sina nya totalutvecklade lokaler i slutet av juni.

Alina Service är återförsäljare av datorprodukter och IT-lösningar sedan starten 1997. De finns, förutom online, i Uppsala, Enköping, Norrköping, Örnsköldsvik, Östersund, Stockholm och Gävle. Alina riktar sig till både privat- och företagskunder och samarbetar med de ledande distributörerna på marknaden.

- Alina Service blir bli ett bra komplement till det övriga utbudet i kvarteret som består av flera andra starka IT-bolag, som tillsammans bidrar till att fler människor rör sig i området runt Biblioteksgatan/Storgatan. Vi hälsar våra nya hyresgäster varmt välkomna till våra lokaler, säger Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös.

- För oss känns detta helt perfekt. Vi kommer till en ny och fräsch lokal i ett attraktivt kvarter. Samtidigt så stannar vi kvar i centrum och på Storgatan vilket känns viktigt för oss att vara med och bidra till en levande stadskärna. Vi ser fram emot en framtid tillsammans med Diös, säger Joakim Casrberg, butikschef, Alina Service.

Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös
E-post: henrik.sjostrand@dios.se