Jeansbolaget öppnar butik i Diös lokaler i centrala Falun

Report this content

I december öppnar den expansiva klädkedjan Jeansbolaget en butik i fastighetsägaren Diös lokal på Holmgatan i centrala Falun. Med stort fokus på personlig service och den fysiska köpupplevelsen utvecklas lokalen till en inbjudande butik med välkända varumärken.

Butiken öppnar i MQ's tidigare lokaler på Holmgatan.

Jeansbolaget har sedan starten 2016 etablerat butiker över hela Sverige i snabb takt. På Holmgatan i Falun kommer 4-5 personer att jobba, med den blivande butikschefen och delägaren Alexander Dalsten i spetsen. I utvecklingen av den nya butiken uppgraderas ytskikten medan stora delar av lokalens befintliga inredning återbrukas och görs om med Jeansbolagets egen prägel för att matcha varumärkets koncept.

Jeansbolagets etablering på Holmgatan innebär ytterligare en attraktiv anledning att besöka stadskärnan. Här skapas en modern butik på ett hållbart sätt. Kedjans tydliga denimfokus och gemytliga serviceinriktning tilltalar en bred målgrupp, och vi är övertygade om att satsningen kommer bidra till ett ökat flöde av människor i området, säger Stefan Carlsson, uthyrare, Diös.

Butikschefen Alexander Dalsten går in som delägare i butiken tillsammans med Johan Bergman och Jonas Jansson, som även driver Jeansbolagets butiker i galleria Flanör, Gävle, respektive Valbo köpcentrum.

Det känns helt rätt att stärka vår närvaro i Dalarna. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder en personlig upplevelse och ett grymt utbud av kvalitativa plagg. Vi har ett gott samarbete med Diös på flera orter och ser fram emot att stärka vår relation genom en etablering i Falun, säger Alexander Dalsten, butikschef och delägare, Jeansbolaget.

För ytterligare information kontakta gärna:

Stefan Carlsson, uthyrare, Diös.
E-post: stefan.carlsson@dios.se

Alexander Dalsten, butikschef och delägare, Jeansbolaget.
E-post: alexander.dalsten@jeansbolaget.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 26,1 mdkr, ett bestånd om 334 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 463 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771