Klädkedjan Fanny gör comeback i Stenstan

Nu är det klart att klädkedjan Fanny återetablerar sig i Stenstan i Sundsvall. Butiken blir belägen i en eftertraktad markplanslokal på Storgatan och utformas efter varumärkets klassiska koncept – med en cityanpassad touch. Fastighetsägaren Diös har inlett utvecklingen av lokalen inför invigningen som beräknas äga rum i slutet av september.

Från vänster: Maryanne Karlsson, Diös, Claes Warpe, Katarina Warpe, Theres Näslund, Marianne Persson, Fanny, Susanna Johansson, Diös.

Fanny är ett familjeägt företag med sju – snart åtta – butiker i Norrland samt en webbshop som erbjuder ett brett sortiment inom mode för dam. För snart femtio år sedan öppnade den första Fannybutiken i Stenstan och lagom till jubileet kommer kedjan tillbaka till stadskärnan. Den nya butiken, som blir belägen på Storgatan 38 mellan H&M och Kicks, är ca 170 kvadratmeter stor med ett sortiment som optimeras utifrån både kundgruppen, handelsmönster och stans övriga utbud.

– Det här är den fjärde butiksöppningen vi offentliggör inom loppet av knappt ett år, och definitivt inte den sista. Fannys återetablering är ett fint kvitto på trenden som vi sett vuxit sig stark – att allt fler väljer att satsa i stadskärnan. Det känns riktigt bra att välkomna Fanny till detta fantastiska läge med entré och stora skyltfönster mot gågatan. Vi hälsar Claes Warpe och hans team varmt välkomna till Storgatan och till oss, säger Susanna Johansson, kommersiell uthyrare, Diös Sundsvall.

- Timingen är helt rätt – positiva vindar blåser i Stenstan och vi vill självklart finnas i ett av de mest eftertraktade butikslägena. Med den här etableringen stärker vi vår position i Sundsvall och ökar vår tillgänglighet gentemot våra kunder. Sortimentet kommer att skilja sig något ifrån våra andra butiker, som alltid tidlösa och smakfulla plagg – men även plagg med lite tuffare stil, säger Claes Warpe, vd och ägare, Fanny.

Diös och Fanny har tecknat ett grönt hyresavtal, vilket innebär att parterna tillsammans planerar ytorna med målet att minska miljöpåverkan och energianvändning.

Susanna Johansson, kommersiell uthyrare, Diös Sundsvall.
E-post: susanna.johansson@dios.se

Claes Warpe, vd och ägare, Fanny

E-post: claes.warpe@fannybutikerna.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 353 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 576 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se