Klädkedjan Jeansbolaget utökar sina lokaler i Smedjan Galleria i centrala Luleå

Konfektionskedjan Jeansbolaget utökar med större butik i Smedjan Galleria mitt i centrala Luleå. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu lokalerna med nytt modernt butikskoncept. I samband med expansionen kommer Jeansbolaget anställa fler medarbetare och utöka sitt sortiment. Nyöppning planeras till månadsskiftet september/oktober.

Jeansbolaget har sedan starten 2016 etablerat 27 butiker över hela Sverige. Med sitt huvudsakliga fokus på denim strävar de efter att förse kunder med mode av bra kvalitet från välkända varumärken. Jeansbolaget etablerade sin butik i Smedjan Galleria 2017 och i takt med ökad efterfrågan har behovet av en större butik vuxit fram.

-Vi är glada över att kunna hjälpa Jeansbolaget att växa genom att erbjuda utökade, moderna butiksytor. Jeansbolaget är en omtyckt butik som med sitt nischade koncept attraherar människor till gallerian och bidrar till att fler människor rör sig i centrala Luleå. Nu ser vi fram emot nyöppningen i höst, säger Åsa Johansson, förvaltare, Diös.

- Luleåborna har mottagit oss väl och det känns roligt att kunna möta den höga efterfrågan med större ytor, fler medarbetare och ett utökat sortiment. Genom samarbetet med Diös ser vi stora möjligheter till fortsatt utveckling, säger Dennis Wallenberg, ägare, Jeansbolaget.

Åsa Johansson, förvaltare, Diös
E-post: Asa.johansson@dios.se