Klang Market stärker populärt restaurangstråk i Östersund

Fastighetsägaren Diös utvecklar fun dining-kedjan Klang Markets första restaurang i Jämtland längs restaurangtäta Prästgatan/Hamngatan i centrala Östersund. Målet är att skapa en modern och välkomnande mötesplats med avslappnad atmosfär. Klang Market beräknas slå upp dörrarna till sin nya restaurang i juni 2023.

Klang Market öppnade sin första restaurang i stadsdelen Hornstull i Stockholm år 2014 och har sedan dess expanderat i snabb takt. Restaurangen erbjuder bland annat lunch, brunch, middag, take away och afterwork.

Med ett flertal starka och unika restaurangkoncept erbjuder området kring Prästgatan/Hamngatan en högklassig gastronomisk upptäcktsfärd av smaker, intryck och upplevelser. Det känns riktigt bra att kunna möjliggöra för Klang Markets Jämtlandssatsning i ett så pass attraktivt läge. Vi hälsar dem varmt välkomna och stort lycka till, säger Robin Wallberg, kommersiell förvaltare, Diös Östersund.

Klang Market finns idag etablerade i sex städer från Umeå i norr till Malmö i söder. Restaurangen på Prästgatan/Hamngatan i Östersund blir kedjans trettonde i Sverige och kommer att inrymma ca 100 sittplatser. Det planeras även för en stor cocktailbar med lounge.

– Östersund är en växande stad där mycket händer och den demografiska profil som finns här passar oss. Läget, mitt i centrum, och med flera kompletterade aktörer i samma kvarter ser vi som en fördel och tillsammans blir vi ett nöjesstråk för Östersundsborna, säger Andre Mårtensson, koncept- och marknadsansvarig, Klang Market.

Social hållbarhet står i fokus inför den stundande rekryteringsprocessen, vilket bland annat innebär att man lägger stor vikt vid att rekrytera en bredd av människor.

– Våra restauranger speglar hur samhället ser ut i verkligheten. Att vara en inkluderande arbetsgivare ser vi är en framgångsfaktor till att vår personal trivs, stannar och fortsätter utvecklas inom företaget. Vi ser mycket fram emot att möta våra framtida medarbetare i Östersund, avslutar Andre Mårtensson.

Robin Wallberg, kommersiell förvaltare, Diös Östersund
E-post: robin.wallberg@dios.se

Andre Mårtensson, Koncept- och Marknadsansvarig Klang Market
E-post: andre@klangmarket.se