Klassisk Form blir ny hyresgäst till Diös i centrala Luleå

I början av september öppnar inredningsbutiken Klassisk Form sin nya butik på Storgatan mitt i centrala Luleå. Just nu utvecklas lokalerna till att bli ett modernt butikskoncept för inredning och design.

Klassisk form ägs och drivs av entreprenören Maria Axelsson. Butiken har funnits i Luleå sedan början av 2000-talet och under nästa år firar de 20 år. Nu utökar Klassisk Form sin verksamhet och tar plats i nya moderna lokaler på Storgatan i centrala Luleå. Här erbjuds ett brett sortiment av inredning, designklassiker och roliga detaljer till hemmet.

-Vi är glada över att kunna hjälpa Klassisk Form att växa i Luleå. Det är en uppskattad butik som kommer att fortsätta bidra till en levande och unik stadskärna. Vi tycker att det är roligt och spännande att vi kan hjälpa Maria med personal att ta nästa steg hos oss. Vi önskar Klassisk form all lycka till, säger Åsa Johansson, förvaltare, Diös.

-Vi tror på att förändringar är något positivt och därför känns det jättebra att vi flyttar till ett nytt läge i stan. Vi är glada över det goda samarbetet vi haft med Diös i processen att hitta den perfekta lokalen för verksamheten. På dessa nya ytor kommer vi kunna fortsätta att utvecklas och inspirera våra kunder. Det är fina lokaler med toppenbra läge som förhoppningsvis kommer innebära att flera nya kunder kommer hitta till oss, och på så sätt stärker vi Luleås stadskärna, säger Maria Axelsson, ägare, Klassisk form.

För ytterligare information kontakta gärna:
Åsa Johansson, förvaltare, Diös
E-post: asa.johanson@dios.se

Maria Axelsson, ägare, Klassik form
E-post: info@klassiskform.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771