Knut Rost tillträder som verkställande direktör för Diös

Idag tillträder Knut Rost som vd för Diös. Han efterträder Christer Sundin, som varit vd för bolaget sedan starten i juni 2005. Christer lämnar sin tjänst som vd men är anställd i bolaget till och med den 30 april 2014.

– Diös är ett stabilt fastighetsbolag som har vuxit rejält de senaste åren. Christer Sundin och Diös medarbetare har jobbat hårt och gjort ett bra jobb. Det är nu min tur att fortsätta forma ”ett Diös”, säger Knut Rost.

Tidigare pressmeddelande:
Förändringen av Diös ledning publicerades fredagen den 25 oktober 2013.

Knut Rost, VD Diös
E-post: knut.rost@dios.se

Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde på ca 11,8 Mdr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Visionen är att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och att aktivt bidra till samhällsutvecklingen på den egna marknaden som sträcker sig från Luleå i norr till Borlänge i söder. Huvudkontoret ligger i Östersund.

Citat

Diös är ett stabilt fastighetsbolag som har vuxit rejält de senaste åren. Christer Sundin och Diös medarbetare har jobbat hårt och gjort ett bra jobb. Det är nu min tur att fortsätta forma ”ett Diös”.
Knut Rost, vd för Diös