Lektus tar plats i Diös anrika lokaler i centrala Sundsvall

Nu är det klart att teknikkonsultföretaget Lektus Samhällsbyggnad är ny hyresgäst till fastighetsägaren Diös på Esplanaden mitt i centrala Sundsvall. I de anrika lokalerna finns klassiska hantverksdetaljer som takstuckaturer och kakelugnar som fått nytt liv när Diös utvecklat ytorna till ett modernt kontorskoncept. Lektus flyttade in i början på augusti.

Lektus är konsulter inom infrastruktur och har sedan starten 2019 etablerat sig på sex orter och startat sex dotterbolag med målet att etablera sig i hela Sverige inom samhällsbyggnad och bygg- och projektledning. I samband med flytten till de nya lokalerna tredubblade de antalet medarbetare i Sundsvall.

– Vi är så glada över att välkomna Lektus som ny hyresgäst till oss. Att utveckla ett modernt kontor i klassiska lokaler med säregna detaljer är både utmanade och fantastiskt roligt. Tillsammans har vi skapat en helt unik arbetsoas mitt i city, säger Jenny Svensson, förvaltare, Diös.

– Lektus vision är att bli den mest attraktiva arbetsgivaren på den marknad vi verkar. Våra medarbetare får stort inflytande och en unik vinstdelning.Vi valde lokaler med omsorg och kände snabbt att ytorna på Esplanaden var helt rätt för oss. Som en del i vår vision om att vara den bästa arbetsgivaren så värdesätter vi en inspirerande arbetsmiljö för våra anställda och ett läge som gör oss tillgängliga och attraktiva som både arbetsgivare, uppdragstagare och samarbetspartner. Nu ser vi fram emot ett fortsatt gott samarbete med Diös, säger Johan Engström, vd, Lektus Samhällsbyggnad i Sundsvall.

För ytterligare information kontakta gärna:

Jenny Svensson, förvaltare, Diös
E-post: jenny.svensson@dios.se

Johan Engström, vd, Lektus Samhällsbyggnad i Sundsvall
E-post: johan.engstrom@lektus.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771