Monitor ERP System blir ny hyresgäst till Diös i centrala Gävle

I sommar etablerar sig den världskända affärssystemtillverkaren Monitor ERP System i fastighetsägaren Diös lokaler på Drottninggatan i centrala Gävle. I samband med etableringen anställs ett tiotal personer som kommer att arbeta med utvecklingen av företagets produkt.

Monitor är ett globalt företag med huvudkontor i Hudiksvall. Med drygt 300 anställda utvecklar och säljer de sitt eget system MONITOR som är Sveriges främsta affärssystem för tillverkande företag. Det expansiva företaget har nu siktet inställt på att erövra den internationella marknaden, där etableringen i Gävle ses som en viktig pusselbit i att ytterligare höja nivån på produkten.

Monitor är redan ett välkänt namn i Gävle då de i slutet av 2019 ingick arenaavtal med Brynäs IF och gav namn till ishockeylagets hemmaplan, Monitor ERP Arena.

-Vi har under en period haft siktet inställt på Gävle och i och med arenaavtalet kändes det helt rätt att finnas i stan och etablera ett kontor här. Tillsammans med Diös har vi hittat lokaler som känns perfekta för oss att växa i. Nu ser vi fram emot att positionera oss i Gävle och att flytta in i våra nya lokaler i sommar, säger Jörgen Persson, ägare, Monitor ERP System AB.

Fastighetsägaren Diös utvecklar lokalerna till ett modernt kontorskoncept inför Monitors inflytt i början av juli.

- Det känns riktigt roligt att utveckla moderna lokaler till Monitors satsning i Gävle. Etableringen innebär att vi får ytterligare ett attraktivt varumärke till city och att nya arbetstillfällen skapas, vilket är helt i linje med vår strategi om stadsutveckling. Vi ser fram emot ett långt samarbete och önskar dem varmt välkomna till oss och till Gävle, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post: