Nercia växer hos Diös - satsar på ny adress i Skellefteå

I takt med den pågående gröna omställningen i norra Sverige växer kompetensbehovet. För att skapa förutsättningar för framtidens arbetskraft satsar kompetens- och rekryteringspartnern Nercia Utbildning och bemanning på nya kontors- och utbildningslokaler i Skellefteå, och under våren tar de plats hos fastighetsägaren Diös på Servicegatan. Parterna har tecknat ett grönt hyresavtal och inflyttning beräknas ske i april 2024.

Nercia arbetar över flera affärsområden i flera olika städer runt om i Sverige. Företaget jobbar med kompetensförsörjning, bland annat med öppna- och anpassade företagsutbildningar. Nercia har ett nära samarbete med Arbetsförmedlingen i syfte att utbilda deltagare inom attraktiva och efterfrågade yrkeskategorier – så som el, solenergi, fastighet, teknik. I Skellefteå är Nerica främst inriktade på arbetsmiljö, ledarskap, el underhåll och kravutbildningar.

Det är med stor glädje vi välkomnar Nercia till vår kontorsfastighet på Servicegatan. Intresset för att etablera sig i Skellefteå ökar och det känns viktigt att möjliggöra den här typen av satsningar som bidrar till den gröna omställningen. Det känns väldigt roligt att vi får vara med på ett hörn i deras resa att utveckla människor och företag, säger Jenny Forssell, kommersiell förvaltare, Diös Skellefteå.

Vi lägger stort fokus på att utveckla människor och coacha dem till att hitta rätt väg i yrkeslivet. Vi växer hela tiden vilket är fantastiskt kul. Det händer mycket i norra Sverige och det är ett självklart val för oss att vara en del i utvecklingen. Flytten till nya lokaler innebär att vi har möjlighet att hjälpa ännu fler människor och företag, säger Rasmus Ärnsved, projektledare, Nercia.

Diös och Nercia har tecknat ett grönt hyresavtal, vilket innebär att parterna tillsammans planerar ytorna med målet att minska miljöpåverkan och energianvändning.

Jenny Forssell, kommersiell förvaltare, Diös Skellefteå
E-post: Jenny.Forssell@dios.se

Rasmus Ärnsved, projektledare, Nercia

E-post: rasmus@nercia.se