Ny affärschef till Diös i Sundsvall

Anna Dahlgren blir ny affärschef på Diös i Sundsvall och efterträder tidigare affärschef Sofie Stark. Sofie blir, som tidigare meddelats, ny fastighetschef för hela Sverige inom bolaget. Med en bakrund på Diös i cirka åtta år och de senaste tre åren som förvaltare, tillträder Anna sin nya roll i augusti.

Anna Dahlgren är utbildad ekonom och har arbetat inom olika roller på Diös och sedan tidigare som strategisk marknadsförare på Sundsvalls Kommun.

- Jag är glad och stolt över att tillsätta Anna som ny affärschef på Diös i Sundsvall. Extra nöjd är jag att vi låter medarbetare växa inom bolaget. Anna brinner verkligen för affärer och relationer och är en mycket omtyckt kollega, vilket gör att jag är övertygad om att hon med stor framgång kommer att fortsätta utveckla Diös i Sundsvall. Jag önskar henne varmt lycka till, säger Knut Rost, vd, Diös.

För ytterligare information kontakta gärna:
Knut Rost, vd, Diös
E-post: knut.rost@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771