Ny blomsterbutik öppnar i Diös lokaler i centrala Sundsvall

Report this content

I maj slår blomster- och trädgårdsmöbelbutiken BlomsterÖn upp dörrarna i fastighetsägaren Diös lokaler på Storgatan i centrala Sundsvall. Med ett utbud bestående av blommor, egentillverkade trädgårdsmöbler och inredning är målet att skapa en unik grön oas på en plats där stadskärnan och hamnområdet möts. Utvecklingen av lokalen inleds per omgående.

Bild: Marijana Pusakoviene utanför blivande BlomsterÖn.

Bakom BlomsterÖn står floristen Marijana Pusakoviene, som med 25-års erfarenhet i branschen vill skapa en butik som tillför något helt nytt till stadskärnans innehåll. Konceptet utvecklas med kvalitet, tillgänglighet och kundservice i fokus, och utbudet anpassas efter trender och säsong. I butiksytan kommer det även finnas ett showroom med egentillverkade trädgårdsmöbler för beställning.

Vi är glada över att välkomna BlomsterÖn till oss. Etableringen blir ett energifyllt och spännande komplement till stans övriga utbud. Läget längs Storgatan är riktigt bra med ett naturligt flöde av människor där vi ser att BlomsterÖn har potential att bli en stark knutpunkt. Marijana är en handlingskraftig entreprenör som delar vårt stadsutvecklingsdriv och vi ser fram emot ett bra samarbete, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall.

Jag har länge drömt om att starta eget och när jag kom i kontakt med Diös som presenterade lokalen på Storgatan kändes det helt rätt att satsa. Lokalen är ljus, öppen och tillgänglig och jag kommer att sätta min egen touch för att skapa något som Sundsvallsborna inte sett tidigare. Nu ser jag fram emot öppning och att få välkomna kunder till butiken, säger Marijana Pusakoviene, ägare, BlomsterÖn.

För ytterligare information kontakta gärna:

Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall
E-post: susanna.johansson@dios.se

Marijana Pusakoviene, ägare, BlomsterÖn
E-post: marijana@operal.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 28 mdkr, ett bestånd om 338 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 511 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771