PDL Center expanderar och blir ny hyresgäst till Diös i Östersund

Östersund får en helt ny padelanläggning när PDL Center i Östersund expanderar och slår upp portarna till en helt ny inomhusbana på Ställverksvägen 1. Fastighetsägaren Diös har under sommaren utvecklat lokalerna i sin helhet och premiären sker i månadsskiftet augusti/september.

Padel är en racketsport som framför allt utövas i Spanien och Latinamerika. På senare år har sporten ökat kraftigt på den svenska arenan och är idag världens snabbast växande idrott. I takt med att efterfrågan ökar expanderar nu PDL Center i Östersund och startar en helt ny anläggning i Diös lokaler på Ställverksvägen i Östersund.

- Eftersom padel är en enormt populär sport med många utövare är det jätteroligt att kunna möjliggöra för en helt ny padelanläggning med två banor i Östersund. Fastigheten finns lättillgänglig för alla och kommer bidra med mycket liv och rörelse till den delen av stan, säger Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös.

- Det är jättekul att vi växer i Östersund. Tillsammans med Diös har vi nu hittat den ultimata lokalen för oss att växa i. Vi har ett jättebra samarbete och vill hälsa nya och gamla kunder välkomna till vår nya anläggning på Ställverksvägen 1 i slutet av sommaren, säger Torbjörn Ryman, PDL Center Östersund.

Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös
E-post: henrik.sjostrand@dios.se

Torbjörn Ryman, PDL Center Östersund
E-post:
torbjorn.ryman@pdlcenter.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771