Regionala kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten är ny hyresgäst till Diös i centrala Luleå

I höst flyttar Regionala kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten (RKM) till Diös lokaler på Kungsgatan i centrala Luleå. RKM utökar sin verksamhet och flytten till de nya lokalerna kommer stärka kundmötet och utvecklingen av staden. Fastighetsägaren Diös påbörjar nu arbetet med att utveckla lokalerna för att stå klara för inflyttning i början av november.

RKM i Norrbotten är en regional kollektivtrafikmyndighet som bildades 2012, och verkar för att samordna, effektivisera och utveckla kollektivtrafiken i länet. De hanterar också tillstånd för färdtjänst och riksfärdtjänst i samtliga kommuner i länet. RKM i Norrbotten har sitt säte i Luleå och med ett behov av större ytor flyttar de nu till nya lokaler med ett centralare och tillgängligare läge.

-Det känns riktigt bra att kunna erbjuda RKM nya moderna och ändamålsenliga lokaler med ett toppenbra läge mitt i centrala Luleå. De blir ett bra tillskott i området som i sin tur kommer bidra till fler människor rör sig i centrum. Nu ser vi fram emot att få hälsa gänget på RKM välkommen till deras nya lokaler i början av november, säger Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.

-Vi är glada över det goda samarbetet vi haft med Diös i jakten att hitta en ny lokal som uppfyller våra behov. Under hela processen har Diös varit väldigt hjälpsamma och tillmötesgående vilket har resulterat att vi nu äntligen hittat den perfekta lokalen. De nya lokalerna har ett bra och tillgängligt läge i staden som kommer underlätta för kundmötet, säger Mats Aspemo, myndighetschef, RKM i Norrbotten.

För ytterligare information kontakta gärna:
Åsa Johansson, förvaltare, Diös
E-post: asa.johansson@dios.se

Mats Aspemo, myndighetschef, RKM i Norrbotten
E-post: mats.aspemo@rkmbd.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771