Restaurang O’Learys etablerar sig i Diös lokaler i centrala Falun

I höst får Falun ett nytt restaurangtillskott i stan. Det är den välkända restaurangkedjan O’Learys som återvänder till Falun och etablerar sig på Åsgatan i centrum. Restaurangen väntas bli en uppskattad mötesplats för mat och nöje mitt i city. Lokalerna är sedan tidigare anpassade till modern restaurangverksamhet. Beräknad inflyttning planeras i början av september.

O’Learys grundades i Göteborg i november 1988 och är Sveriges första amerikanska sportbar. Företaget har över 120 restauranger i tretton länder och är hyresgäster hos Diös i flera städer. Nu återetablerar sig O’Learys i Falun och väntas bli en uppskattad mötesplats för Faluborna. O’Learys i Falun kommer att kombinera mat, sport, evenemang och nattklubb.

-Det är mycket som händer i Falun just nu och vi är därför glada över att kunna presentera ännu en spännande etablering i centrala Falun. O’Learys blir ett starkt tillskott i området och vi är övertygade om att det kommer bli en ny mötesplats som bidrar till att fler människor rör sig i centrum. Vi önskar gänget på O’Learys varmt lycka till, säger Mikael Hedh, affärschef, Diös.

-Det känns riktigt roligt att vi nu öppnar O’Learys i Falun. Vi är glada över det goda samarbete vi haft tillsammans med Diös i processen att hitta den perfekta lokalen för verksamheten. Lokalen har ett toppenbra läge mitt i centrum och vi hoppas på att kunna bidra till en mer levande stadskärna. Vi har planer på att anordna events och evenemang för att skapa en plats där människor vill mötas, äta och umgås på. Vi ser framemot att hälsa både nya och gamla kunder välkomna till oss i början av september, säger Martin Bergerlind, enhetsansvarig, O’Learys Falun.

Mikael Hedh, affärschef, Diös.
E-post: mikael.hedh@dios.se

Martin Bergerlind, enhetsansvarig. O’Learys Falun.
E-post: falun@olearys.se