Restaurang Zaion är ny hyresgäst till Diös och utökar sina ytor i centrala Umeå

Nu är det klart att restaurang Zaion flyttar till Diös lokaler på Storgatan 43 i centrala Umeå. Zaion har funnits i Umeå sedan ett år tillbaka och väljer i samband med flytten att utöka sina ytor. Just nu utvecklas lokalerna som beräknas stå klara för nyöppning den 1 november.

Zaion är en afrikansk restaurang som öppnade i Umeå 2018. Här serveras vällagad klassisk afrikansk mat på ett traditionellt afrikantsk vis. Fokus är att erbjuda alla gäster en kulturell upplevelse.

- Det är roligt att vi kan erbjuda Zaion nya uppgraderade ytor med ett bra centralt läge i Umeå. Restaurangen är en trevlig mötesplats och det är jättekul att de flyttar till våra lokaler på Storgatan, säger Maria Kolterud, uthyrare, Diös.

- Vi har sökt en bra lokal i centrala Umeå under en tid och är glada över att äntligen hittat det perfekta läget. Vår flytt till storgatan 43 kommer göra oss mer konkurrenskraftiga och vi ser fram emot att servera mer vegansk och vegetarisk traditionell exotisk mat. Vår flytt till nya större lokaler hos Diös möjliggör att vi kan statsa mer på unika maträtter och erbjuda Umeå en ny smakupplevelse, säger Mike Tekese Milkyab, ägare, Zaion.

Maria Kolterud, uthyrare, Diös
E-post: maria.kolterud@dios.se

Mike Tekese Milkyab, ägare, Zaion
Telefon: 073-61 57 622
E-post: tekeste80@gmail.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771

Snabbfakta

Nu är det klart att restaurang Zaion flyttar till Diös lokaler på Storgatan 43 i centrala Umeå. Zaion har funnits i Umeå sedan ett år tillbaka och väljer i samband med flytten att dubblera sina ytor. Just nu utvecklas lokalerna som beräknas stå klara för nyöppning den 1 november.

Citat

- Vi har sökt en bra lokal i centrala Umeå under en tid och är glada över att äntligen hittat det perfekta läget. Vår flytt till storgatan 43 kommer göra oss mer konkurrenskraftiga och vi ser fram emot att servera mer vegansk och vegetarisk traditionell exotisk mat. Vår flytt till nya större lokaler hos Diös möjliggör att vi kan statsa mer på unika maträtter och erbjuda Umeå en ny smakupplevelse.
Mike Tekese Milkyab, ägare, Zaion.
- Det är roligt att vi kan erbjuda Zaion nya uppgraderade ytor med ett bra centralt läge i Umeå. Restaurangen är en trevlig mötesplats och det är jättekul att de flyttar till våra lokaler på Storgatan.
Maria Kolterud, uthyrare, Diös.