Rituals etablerar sig i galleria Kärnan i Östersund

Under våren kommer den holländska kedjan Rituals att flytta in i galleria Kärnan på Prästgatan i centrala Östersund. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu lokalen för inflyttning den 31 maj och Rituals är i full gång med att rekrytera medarbetare inför öppningen.

Rituals producerar och säljer produkter för kropp och hem inspirerade av österländska ritualer. Kedjan finns i USA och i flertalet länder i Europa. I Sverige finns idag drygt 60 butiker.

- Det känns riktigt bra att kunna erbjuda Rituals lokaler i Kärnan mitt i centrala Östersund. Rituals är ett uppskattat koncept och kommer att komplettera övrigt utbud i huset. Vi vill bidra till att göra stadskärnan än mer intressant och att etablera nya koncept som attraherar fler personer, säger Sandrina Zetterström, affärsutvecklare, Diös.

- Östersund är en stad vi har tittat under en tid och i vårt samarbete med Diös har vi kunnat hitta vad vi tror är ett perfekt läge för oss. Just nu rekryterar vi medarbetare till vår nya butik och ser såklart mycket fram emot öppning, säger Eduard van Santen, Nordisk VD, Rituals Cosmetics.

Läs mer om Rituals: https://www.rituals.com/sv-se/home

Sandrina Zetterström, affärsutvecklare, Diös
E-post: sandrina.zetterstrom@dios.se

Eduard van Santen, vd Nordic, Rituals