Smarta lösningar för bättre tillgänglighet

Report this content

Diös Fastigheter fortsätter att utveckla Sveatorget i centrala Borlänge tillsammans med sina hyresgäster. I och med ett femårigt avtal med Q-Park utvecklas nu parkeringshuset vid fastigheten ”Metropol”.

– Tillsammans med våra hyresgäster har vi utvecklat befintliga lokaler i fastigheten för att attrahera fler besökare och skapa en naturlig samlingspunkt vid Sveatorget. Investeringen i parkeringshuset är en viktig pusselbit för att öka tillgängligheten till torget. Ombyggnationen sker i vår och nyinvigs lagom till sommaren, säger Jessica Nyman, chef för Diös Fastigheters affärsområde Dalarna.

Fastigheten inrymmer sedan tidigare kontorsverksamheter, O’Learys, Musikcenter, Må Bättre, Restaurang Tzatziki och Biopalatset som inom kort öppnar för ytterligare två biosalonger.

– Vi på Q-Park ser fram emot den fortsätta utvecklingen av Sveatorget och vi kommer att vidta en rad åtgärder under året för ökad säkerhet, tillgänglighet och tydligare skyltning för kunder i anläggningen. Förutom installering av kameraövervakning, vilket kommer att öka säkerheten i anläggningen, så kommer det att tillkomma två nya betalautomater, linjemålning av p-rutor samt extra skyltning i form av standardskyltar inomhus men även digitala budskap vid infart till anläggningen. Vi kommer även att installera ett inpasseringssystem för våra kunder med Intercom som innebär att kunder lätt kan komma i kontakt med vår Servicecentral vid frågor eller vid behov av hjälp, säger Daniel Gidlund, Bitr Regionchef på Q-Park.

Jessica Nyman, chef för Diös Fastigheters affärsområde Dalarna
E-post:
jessica.nyman@dios.se

Knut Rost, vd Diös
E-post:
knut.rost@dios.se

Daniel Gidlund, Bitr Regionchef Q-Park Sthlm/Nord

E-post: daniel.gidlund@q-park.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 12 mdkr, ett bestånd om 350 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 400 kvm, är bolaget norra Sveriges marknadsledande privata fastighetsbolag. Diös Fastigheters marknad sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se