Smarteyes blir ny hyresgäst till Diös i centrala Östersund

Report this content

I början av oktober slår Smarteyes upp portarna till sin nya butik med nytt koncept på Prästgatan i centrala Östersund och i samband med det blir de ny hyresgäst till Diös. Här kommer östersundsborna få ta del av Smarteyes nya butikskoncept med hela deras sortiment. Öppning planeras till 1 oktober.

Smarteyes grundades 2007 och har idag ett 80-tal butiker i Sverige, Tyskland och Danmark. Smarteyes erbjuder ett brett sortiment av egendesignade bågar, linser och solglasögon. I den nya butiken i Östersund kommer deras kunder få ta del av den nya konceptbutiken, som erbjuder ny kundupplevelse som bygger på att inspirera och förenkla för kunden.

– Vi är glada över att välkomna Smarteyes som ny hyresgäst till oss. Det känns riktigt bra att kunna erbjuda en lokal perfekt anpassat till deras nya koncept. Vi önskar de all lycka till i deras nya lokal, säger Emma Widegren, förvaltare, Diös.

Östersundsborna har genom året visat att de gillar vårt koncept som bygger på att det ska vara enkelt, prisvärt och roligt att köpa glasögon och linser, och vi ser en stor potential här framöver. Därför är vi glada över att kunna erbjuda ännu bättre service till fler kunder i vår nya lokal med vårt nya butikskoncept, som bygger på inspiration och att ge en ny köpupplevelse för kunden. Butiken kommer att få hela vårt sortiment inklusive vårt nyligen lanserade sportglasögonsortiment, och vi är övertygade om att Östersundsborna kommer uppskatta detta, säger Anders Zanton, Sverigechef på Smarteyes.

För ytterligare information kontakta gärna:
Emma Widegren, förvaltare, Diös
E-post: emma.widegren@dios.se

Anders Zanton, Sverigechef, Smarteyes
E-post: anders.zanton@smarteyes.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se