Subway flyttar till Diös lokaler på Drottning-gatan i centrala Gävle

I januari 2020 slår Subway upp portarna till en helt ny restaurang på Drottninggatan i centrala Gävle. Det är franchisetagaren Deniz Tarhan som etablerar sin sjätte verksamhet och väljer att fokusera på Drottninggatan med utökade öppetttider och nytt koncept. Fastighetsägaren Diös påbörjar utvecklingsarbetet i lokalerna i slutet av september.

Subway grundades 1965 och är världens största franchisesystem och finns över hela världen. Konceptet kännetecknas av deras centrumnära lägen, amerikanska stil och menyn består i huvudsak av smörgåsar och sallader.

- Vi är jätteglada över att Subway väljer att etablera sig i våra lokaler på bästa läge mitt på Drottninggatan i centala Gävle. Deniz är mycket erfaren inom Subwaykoncernen och vill på samma sätt som vi skapa en attraktiv plats i Gävle. Vi önskar Deniz med personal varmt lycka till i sin satsning, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

- Mitt nya läge på Drottninggatan kommer bidra till att stan känns mer levande från morgon till kväll. Jag är flexibel och kommer anpassa restaurangens öppettider efter Gävleborna och ser mycket fram emot premiären i januari, säger Deniz Tarhan, ägare, Subway Gävle.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post:
daniel.westblom@dios.se

Deniz Tarhan, ägare, Subway Gävle
E-post:
deniz.subway@outlook.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se. Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771

Citat

-Vi är jätteglada över att Subway väljer att etablera sig i våra lokaler på bästa läge mitt på Drottninggatan i centala Gävle. Deniz är mycket erfaren inom Subwaykoncernen och vill på samma sätt som vi skapa en attraktiv plats i Gävle. Vi önskar Deniz med personal varmt lycka till i sin satsning.
Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.
Deniz Tarhan, ägare, Subway Gävle.
- Mitt nya läge på Drottninggatan kommer bidra till att stan känns mer levande från morgon till kväll. Jag är flexibel och kommer anpassa restaurangens öppettider efter Gävleborna och ser mycket fram emot premiären i januari.