Utbildningsföretaget YrkesAkademin ny hyresgäst till Diös i centrala Falun

Nu är det klart att utbildningsföretaget YrkesAkademin etablerar sig i Diös lokaler på Holmgatan i centrala Falun. I samband med det utvecklar Diös lokalerna till ett modernt kontor med öppna ytor. Syftet är att skapa en mer attraktiv och tillgänglig arbetsplats för alla medarbetare. Invigning av de nya lokalerna väntas ske vid årsskiftet 2020–2021.

Yrkesakademin bildades 1997 och är idag en stor leverantör av yrkesutbildningar för vuxna. De erbjuder bland annat kompetensutveckling till företag och privatpersoner samt utbildar för yrkeskompetens inom flera olika branscher.

- Efterfrågan på yrkesutbildningar kommer öka de närmaste åren och vår verksamhet är i ständig förändring. På det nya kontoret får vi en mer flexibel, modern och tillgänglig arbetsplats och vi ser mycket fram emot att flytta.YrkesAkademin är grundat i Falun och vi har vårt hjärta här, samtidigt som vi idag finns över hela Sverige, säger Antti Rokala, ekonomichef, YrkesAkademin.

-YrkesAkademins etablering i Bergströms galleria är ytterligare en viktig pusselbit i vår vision att fylla huset med fler attraktiva kontorshyresgäster. Det känns oerhört bra att kunna erbjuda Yrkesakademin nya, ändamålsenliga lokaler på bästa läge mitt i city säger Stefan Carlsson, uthyrare, Diös Falun.

För ytterligare information kontakta gärna:
Stefan Carlsson, uthyrare, Diös Falun
Telefon: 010-470 97 52