• DistIT/

Aurora/Deltaco anställer Anders Lagerstedt som ny försäljningschef (CCO). Utökat fokus på kunden via digitalisering

Som ett led i DistITs ökade kundorientering och kommersiella fokus har Aurora/Deltaco anställt Anders Lagerstedt som försäljningschef, en roll som ingår i företagsledningen för Aurora/Deltaco. Anders kommer närmast som Managing Director för HOPE, ett framgångsrikt svenskt modeföretag. Han har en gedigen bakgrund från bland annat modeföretaget Acne, där han ledde deras internationalisering. Fokus på rätt trender och time-to-market blir allt viktigare och då kommer Anders erfarenheter från den snabbrörliga konsumentvarubranschen att vara värdefulla. Aurora/Deltaco fokuserar på relevanta kunderbjudanden, digital trafik till kunders e-handelsplattformar och utökade kommersiella partnerskap. Detta, i kombination med stärkt digitalt marknadsföringsfokus, kommer att ge ny energi till egna varumärken och A-brands. Anders tillträder senast den 6:e augusti i år.

Ali Motazedi, nuvarande CCO, kommer att ta en roll som försäljningschef Sverige och bli affärsutvecklingsansvarig för B2B. Genom organisationsförändringen frigör vi tid för att ta till vara på Alis långa erfarenhet och förmåga att utveckla vår B2B-affär.

Robert Rosenzweig CEO DistIT AB: ”Vi är mycket glada att välkomna Anders till vårt team i Aurora/Deltaco. Han har drivit ledande varumärken och tar med sig en rad värdefulla erfarenheter från konsumentvaruindustrin vilka kommer att ha stor betydelse för att öka vår relevans.”

Anders Lagerstedt, tillträdande CCO Aurora/Deltaco: ”Det är jättekul att bli en del av ett ambitiöst team med en hög målsättning. Aurora/Deltaco har ett starkt kunderbjudande som vi kan utveckla vidare och stärka partnerskapen med kunder och leverantörer. Vi har goda möjligheter till vidare utveckling via digitalisering, som kommer att stärka varumärkena och kunderbjudandet. ”

Ali Motazedi, tillträdande Sverigechef och affärsutvecklingschef B2B: ”Deltaco/Aurora går fram med full fart och mot nya mål. Med de förändringar i marknaden och den digitalisering som sker är Anders rätt person för att lyckas ta oss dit. Jag ser fram emot att arbeta med honom och att öka mitt eget fokus på B2B-affären.”

DistIT är med Aurora/Deltaco, Septon och Sominis en av Nordens ledande distributörer av IT-tillbehör och audio/videolösningar. Gruppen erbjuder cirka 25 000 artiklar till cirka 5 000 kunder över hela Norden.

För ytterligare information, kontakta:

Robert Rosenzweig, CEO DistIT AB

Mobil: +46 70 768 50 42
Email: robert.rosenzweig@distit.se

Philip Gunnarsson, CFO DistIT AB

Mobil: +46 73 086 96 82
Email: philip.gunnarsson@distit.se

Kontaktuppgifter till DistITs Certified Adviser

Erik Penser Bank AB

Tel: 08-463 83 00
Email: certifiedadviser@penser.se

DistIT ska förvärva, äga och utveckla nischdistributörer inom IT, Mobility, Hemelektronik, Nätverk och Datakommunikation i Norden och Baltikum. Företag inom DistIT-koncernen levererar både B2B- och B2C-produkter till IT-marknaden i Norden och Baltikum. Aktierna i DistIT är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market under kortnamnet DIST och företagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB.