Septon Electronic AB tecknar distributionsavtal avseende Martin Professional.

Septon Electronic AB, ett dotterbolag inom DistIT-koncernen, har tecknat avtal med Harman Professional Solutions avseende distribution av Martin By Harman Professional Lighting i Sverige, Danmark och Norge med start den 1 februari 2018. Produkterna omfattar avancerade ljusprodukter till företag och professionell miljö inom underhållning, broadcast och även arkitektonisk ljusdesign.

Distributionen kommer att ske genom LiteNordic AB, ett majoritetsägt dotterbolag till Septon Electronic AB. LiteNordic kommer att ansvara för försäljning, teknisk support och servicepersonal med huvudkontor och distributionscenter i Göteborg och ett försäljningskontor och utbildningscenter i Stockholm.

Septon Electronic AB en ledande distributör av AV-produkter kompletterar genom distributionsavtalet nu erbjudandet med ljusprodukter till den professionella marknaden.

”Genom distributionsavtalet med Martin Professional förstärker Septon sitt erbjudande på den svenska marknaden och expanderar företagets närvaro in i våra nordiska grannländer. Produkterna passar väldigt bra in i Septons nuvarande mix och bidrar positivt till fortsatt tillväxt” säger Magnus Löndén, VD på Septon Electronic AB

Arne Myhrman, tf. VD och koncernchef DistIT AB
Mobil: +46 73 383 64 67

E-mail: arne.myhrman@distit.se

Magnus Löndén, VD Septon Electronic AB

E-mail: magnus.londen@septon.se

Denna information är sådan information som DistIT AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 5 februari 2018 kl. 15:00 CET.

Citat

Magnus Löndén, VD på Septon Electronic AB