Nu öppnar vi besökarregistreringen till Nordic Organic Food Fair 2014

Nu börjar nedräkningen till 26-27 oktober då vi åter slår upp portarna till Nordic Organic Food Fair, som redan efter ett år etablerat sig som den stora branschändelsen i den ekologiska världen.

Härligt, fantastiskt, strålande, inspirerande –ett litet urval av alla de superlative vi fick från besökarna vid förra årets Nordic Organic Food Fair och fler än ¾ av dem skrev I utvärderingen att de vill komma tillbaka till höstens mässa, den 26-27 oktober. Och de som besöker årets mässa kommer att upptäcka massor av nya företag och produkter att lära känna.

Bland de nya utställarna hittar vi t.ex. Menigo (en svensk grossist med stort kunnande inom ekologiskt, Scandinavian Organics, Mannavita, BioZentrale, Intra Europa, Barnhouse Natureprodukte, Noble House, LifeFood, , Rhumveld, Machu Picchu Foods, Silver Leaf, Kush Shellfish, BioLab och Coco Zumi, för att nu bara nämna några och det enorma intresset från ekologiska producenter runt om i världen innebär att vi måst utöka golvytan på Nordic Organic Food Fair med drygt 120 %.

Denna starka tillväxt speglar väl hur viktig omvärlden anser att den Nordiska ekologiska marknaden är, vilket medfört att många av utställarna på den första upplagan av Nordic Organic Food Fair är tillbaka I år igen, för en ny framgångsrik satsning, t.ex. LOOV – Power of Nature (Estland), DO-IT Dutch Organic och BioBandits (Nederländerna), Bohlsner Muhle och Topas (Tyskland), AT&B and Con Marche Bio (Italien), Clearspring (UK), tillsammans med Scandinaviska företag som Biova, A´la eco, V-Sell, HGM Dryckservice och Biogan bland många, många andra.

Här kommer också att finnas en rad internationella paviljoner från bl.a Italien, Tyskland, Österrike och Spanien, samt samlingsutställningar från några av Europas ledande organisationer inom ekologiskt, som KRAV, Demeter från Tyskland och Soil Association från England.

Nordic Organic Food Fair har redan blivit ett vanligt samtalsämne i den ekologiska branschen och antalet besökare kommer att öka kraftigt, från förra årets ca 3200 personer till minst 4500 i år. Att redan premiärmässan nominerades till ett förnämligt pris av branscorganisationen för mäss- och event-företag, har naturligtvis ökat det internationella intresset.

På www.nordicorganicexpo.com hittar du mera information om mässan och där kan du också registrera dig och få en biljett som ger dig FRI ENTRÈ. Då anger du bara prioritetskoden NOFSE403 eller går direkt in på länken: www.eventdata.co.uk/Swedish/Nordic.aspx?AffiliateCode=NOFSE403.

Begäran om pressackreditering och övriga mediaärenden till:

t: +44 (0)1273 645134                 e: ejones@divcom.co.uk
Website: www.divcom.co.uk

Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK
Facebook: www.facebook.com/DiversifiedUK
LinkedIn: www.linkedin.com/groups?gid=5009585

Utställarfrågor till:
Lars Larsson, Project Manager
Nordenskiöldsgatan 13
S - 211 19 Malmö, Sweden
t: +46 702 661170                        e: LLarson@divcom.co.uk

eller till:
Zoe Jackson-Cooper, Event Manager

t: +44 (0)1273 645141                e: ZoeJC@divcom.co.uk
Website: www.nordicorganicexpo.com
Twitter: www.twitter.com/NordicOrganic
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/Natural-Products-Scandinavia-4499812

Information till redaktionen:

Högupplösta bilder kan hämtas på:

Diversified Communications UK Ltd är en mässarrangör och förlagshus med stark tillväxt med sitt europeiska huvudkontor i Brighton i England.  Förutom Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair arrangerar Diversified även mässor som t.ex. Natural & Organic Products Europe, camexpo, lunch!, Casual Dining, och ger även ut branschtidningarna Natural Products Magazine och Natural Beauty Yearbook.

Diversified UK ingår i Diversified Communications med säte i USA, ett ledande internationellt mediaföretag som bl.a. arbetar med mässor, tidskrifter, konferenser och kongresser.